Sijoitustoiminnan perusteet
Pertti Koivisto
2010-06-09 13:26:54 UTC
Jos jätetään sijoitustoiminnan juridinen puoli pois, sijoitustoiminta
on pohjimmiltaan varsin yksinkertaista, sijoitetaan markkinoiden
ykkösiin. Parhaat tuotteet ovat tuottoisimpia, paras puhelinmalli myy
parhaiten, enemmistö haluaa mukavimman asun ja terveellisimmän ruoan
jne.
Koska kaikki tuotteet ovat ihmisten tekemiä, on telakalle saatava
töihin paras hitsari, johtajaksi tiedoiltaan ja henkisiltä
ominaisuuksiltaan maailman paras henkilö jne. Kysymys on siis
sijoitustoiminnassa sijoittamisesta inhimilliseen osaamiseen, taitoon
ja kykyyn. Tässä euroalue on viimeisen kymmenen vuoden aikana
epäonnistunut. Vastuu on ennenkaikkea EKP:llä. EKP:llä itsellään ei
ole ollut osaamista eikä se ole lainkaan arvostanut sitä osaamista,
mitä euroalueella on. Tällainen toiminta-ajattelu on täysin kestämätön
ja tulokset näkyvät. Luottamus EKP:hen ja sen alaisiin on
finanssipiireissä täysin mennyt. Luottamusta ei voi palauttaa, niin
suuria virheitä on tehty. Suomalaisen finanssiasiantuntijan Paavo
Väyrysen ajatus paluusta omiin valuuttoihin on finanssipiirissä
euroalueella ylivoimaisesti suosituin lääke. Tällöin EU olisi
löyhempi, mutta virheet pienempiä.
Tapio
2010-06-09 18:01:41 UTC
Post by Pertti Koivisto
[...]
Hyvä Pertti! Loistavaa!
Olet paras riistokapitalisti, jonka juttuja olen lukenut aikoihin. Köyhät
kyykkyyn ja monopoli markkinajohtajille.
Tapsa
Mika Selänne
2010-06-10 16:39:07 UTC
Post by Tapio
Post by Pertti Koivisto
[...]
Älä viitti. Tää mielenterveysongelmaisen shaisse pysyy poissa mun ruudulta
vaan, kun et mene vastaamaan sen sepustuksiin...