bohl = bol = tila; bohlåkrar?
Jorma Hytönen
2009-12-15 20:21:26 UTC
Vuorokaudenaikaa

Subjektissa mainittu termi on Juvalta ja liittyy erään tilan tiluksia
kuvaavaan karttaan tai selitykseen (en ole itse dokumentteja nähnyt).

Bohlåkrar-merkinnällä on merkitty asuinrakennusta lähellä olevat pellot.

Aika on n. 1840-luku-1860-luku.

Onkohan termille ns. oikeaoppista vastinetta eli muuta kuin kotipelto,
joka on ainakin tuolla

http://www.genealogia.fi/hakem/sanasto/sanastob.htm

yhtenä selityksenä?

Onkohan tämä kotipelto sama kuin tuolla

http://www.helsinki.fi/kansatiede/histmaatalous/extrat/turku/perinteinenm
aanviljelys.htm

mainittu rintapelto?
--
Jorma Hytönen
Jorma Hytönen
k***@helsinki.fi.invalid
2009-12-18 06:46:12 UTC
Post by Jorma Hytönen
[...]
Kotipelto vaikuttaisi käyvältä,
http://sv.wiktionary.org/wiki/bol%C3%A5ker
Sanoisi kyseessä olevan nimenomaan suoraan asuintalon yhteydessä
oleva pelto.
--
Kaj